zaterdag 10 juni 2017

Tiny en de lieve pony

De finale van Battle of the Blogs 2...
Hier zijn we dan!
Zo blij dat ik hieraan heb mogen meedoen en dat ik het dan nog eens tot de laatste 3 heb gehaald. Fantastisch!



En dan krijg je je opdracht... Een stofje én een patroon gekozen door een andere deelneemster. Door Isabel herself in mijn geval. Een grote madame waar ik stiekem al een tijdje naar opkijk! Haar keuze van stofjes, van patronen, van details,... Helemaal mijn ding. Ik was dus wel een klein beetje blij met haar keuze, al blijft mijn eigen keuze in mijn hoofd hangen en zal die heel waarschijnlijk binnenkort hier ook te zien zijn ;)





De tinny-dress met een stofje van cotton and steel, dat moest het zijn. Maar ik moest er ook voldoende "Els" in steken. Eerst dus even stil gestaan bij mijn "kenmerken". Om het even simpel te stellen: ik hou mij (bijna) nooit aan een patroon, ik mix and match en ik ben zot van speciale ruggetjes en van goud!



De ruguitsnijding werd dus verlaagd en ik stak er een gouden strik tussen, perfect passend bij de gouden blokjes op het stofje.
Speciaal ruggetje en aanpassen van een patroon: check!


Met een kleine knipoog naar Isabel, die mij toch een beetje deze opdracht heeft gegeven, koos ik voor de rechte mouw van de Vienna-jurk! Een patroontje dat hier ook al een eeuwigheid staat te roepen om gemaakt te worden... Bij deze werd het al een beetje gedaan ;)
Mix and match: check!



Ten slotte staat de Tinny-dress bekend om zijn vele verschillende soorten kraagjes. Daar ben ik zelf niet zo'n fan van voor Lotte, maar om de Tinny toch tot z'n recht te laten komen, koos ik voor de open kraag. Een speciaal, klein kraagje in het mooie goud, uiteraard :)
Goud: check!


Daaronder een zwierige rimpelrok en mijn finale-jurkje was klaar!


Tinny staat niet alleen gekend om het mooie patroon, maar  natuurlijk ook om de reeks aan boekjes!






Ik koos "Tiny en de lieve pony" eruit om het thema een beetje verder aan te kleden. De lieve pony is Flower en kreeg bijpassend bij mijn persoonlijke Tiny strikjes in haar mooie haren.
Beide meisjes waren in hun nopjes tijdens de fotoshoot!





Flower werd verwend met knuffels, kusjes en streeltjes en voelde zich een hele diva! Ze heeft dat fatastistisch gedaan! En ze zorgde ook voor een superfijne namiddag voor mijn "Tiny".




Benieuwd naar welke stof en welk patroon ik koos voor Karen? En wat Isabel zelf maakte? Ik wel! :)
Kom er hier alles over te weten en breng je stem uit.






Dan rest er mij alleen nog Deborah te bedanken voor deze geweldige kans. Het was enorm leuk om hieraan te mogen deelnemen! Ik tastte mijn grenzen nog wat verder af en Lotte kreeg 3 mooie jurkjes bij in haar kast. Iedereen gelukkig dus :) Nu nog enkele dagen spannend wachten tot we de winnaar kennen...



Patroon: Tinny - StraightGrain
Stof: Jubilee Gold Rose - Cotton and Steel (Cas en Nina)

18 opmerkingen:

  1. Het zal wel dat ze een geweldige namiddag gehad heeft! Meisjes en paarden, een betere combinatie bestaat er niet.
    Heel tof gedaan! En leuke hacks die maken dat de Tiny geen gewone Tiny meer is. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook heeel super.... De strikjes voor het paardje ook leuk bedacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt supermooi en die foto's zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! ❤ prachtig dat strikje aan de achterzijde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél tof bedacht! Dat open kraagje vind ik ook geweldig!
    Meisjes en pony's: perfecte combo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Goede combinatie toch he, goud met roze, ik hou er ook van, al heb ik geen meisjes in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan, Els! Hele leuke foto's. Wat zal het spannend zijn de komende dagen... 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kei knap gemaakt Els! Staat haar ook zo mooi! Xx

    BeantwoordenVerwijderen