donderdag 9 maart 2017

In love!

Ik weet wel vrij zeker dat voor mij het meest gebruikte patroon once upon a party is. Ik denk dat ik het gebruikte voor 75% van de creaties op deze blog.
Ook dit jurkje werd hiermee gemaakt, mits hier en daar enkele aanpassingen ;)



De taille werd verlaagd, de halslijn ook en er werd een strik tussen gestoken. Dit heb ik wat afgekeken van de otium sweater. Ik dacht dat het wel niet zo moeilijk zou zijn om daar snel een strik tussen te steken. Stak dat even tegen :p



Het werd geen snel-klaar projectje, want ik heb heel wat moeten tornen, foefelen en nadenken. Te veel naar mijn zin alleszins! Deze keer zou ik beter eens opschrijven hoe ik dat precies heb aangepakt... Of ik schaf mij gewoon dat patroon eindelijk aan!





Ik ben wel eens zo blij met het resultaat en dochterlief is helemaal verliefd op de jurk dus de fotoshoot ging zonder problemen én het zal zeker vaak gedragen worden.
Dan is het dat tornen, foefelen en nadenken zeker waard!





Ik ben verliefd op de jurk en op haar!



Patroon: Once Upon A Party - Ienemiene
Stof: Hilco - Stof op Zolder

16 opmerkingen:

  1. Prachtige jurk en ook een hele mooie dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan en zoals hierboven gezegd een kei mooi plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haar blijdschap is zo mooi, net als haar ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Is die once upon a party normaal niet enkel voor katoen? Nam je dan een kleinere maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad normaal gezien voor katoen, maar gaat dus ook perfect voor tricot ;) Ik neem geen volledige maat kleiner, maar maak het wel iets aansluitender.

      Verwijderen
  5. Knap! Altijd leuk als je zo'n succespatroontje hebt dat je steeds opnieuw kan maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, dan weet je dat het zeker goed zit hé ;)

      Verwijderen