zondag 5 februari 2017

Brave streepjes


Wat is dit lang geleden!
Drukke tijden op het werk, drukke tijden omwille van verbouwingen, drukke kindjes,... Geen tijd meer voor naaien :( Maar ik zeg altijd: je moet tijd maken om te naaien dus dat deed ik dit weekend eindelijk nog eens.



Het jurkje stak al gedeeltelijk klaar van in begin januari ofzo en ik moest het eigenlijk alleen nog maar afwerken. Schandalig dat ik het zo lang heb laten liggen...



Het is nogmaals een variant op de Millie-dress. Ik verlengde het bovenstuk opnieuw, liet de ruffles deze keer weg omwille van de dikte van deze stof en ik naaide er een strik bij als extra accentje.





Ik speelde wat met de strepen door ze horizontaal te gebruiken in het bovenstuk en verticaal in de rok en in de boordjes aan de mouwen. Ik zag ook schuine strepen in mijn hoofd, maar manlief zag dat niet zitten dus hield ik het braaf ;)


Dochterlief trok haar minder brave schoenen aan tijdens de fotoshoot ;)






Stof: Stof op Zolder
Patroon: Millie Dress

9 opmerkingen:

  1. Echt leuk! Ik vind de variatie in draadrichting echt super bij deze. Een leuk lijnenspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk! Ik vind de variatie in draadrichting echt super bij deze. Een leuk lijnenspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dank u wel! Altijd leuk he een extra'tje :)

      Verwijderen
  4. Vind het echt heel tof met die streepjes! Een toppertje. Hier ook weinig naai tijd, maar over 2 weekjes op naaiweekend, dan haal ik mijn schade in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh zo'n naaiweekend, dat zou ik ook eens moeten overwegen! En dank u wel voor het complimentje ;) Nu hopen dat ze het wil dragen, want haar overgevoelige zelve vindt dat de stof wat kriebelt...

      Verwijderen
  5. Heel tof met de streepjesrichtingen! Wel grappig dat manlief daar zijn mening over geeft, de meeste papa's die ik ken zijn allesbehalve geïnteresseerd in de outfits van hun kroost ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha daar heb je een punt :D Als ik ├ęcht niet kan beslissen, vraag ik hem eens om raad en af en toe luister ik dan ;)

      Verwijderen