vrijdag 30 december 2016

Cadeau'tjes naaien is altijd leuk

Eéntje dat ik al voor alle feestoutfits maakte, maar nu pas de blog kan halen is dit cadeau'tje! Opnieuw ééntje voor bff Nikki, maar ook ééntje voor Kim (mama-bff) haar metekindje.


Kim vroeg mij om een jurkje te maken voor haar lieve metekindje Mano. Ze is een jaartje jonger dan onze 2 dames en heeft ongeveer dezelfde bouw als hen dus spraken we af om dezelfde maat te maken, maar iets smaller en iets korter. Opmeten ging niet omdat de mama van Mano dan iets zou doorhebben en Kim zag haar metekindje niet meer apart... Een klein risico, maar toch ging ik ervoor.


Kim zocht zelf een stofje uit en hoe kan het ook anders dan dat het ééntje werd in haar lievelingskleur, donkerblauw :) Alles wat ik tot nu toe maakte voor Nikki, was in donkerblauw: het eerste jurkje waarbij ze zo zot was van de stof, het twinning-kleedje met mijn dochterlief en het jurkje dat ik voor haar verjaardag maakte. Ik kan het haar niet kwalijk nemen, want als je tussen mijn stoffenkeuze gaat kijken, komen er ook bepaalde kleuren altijd terug... Ik denk wel dat mijn volgers kunnen raden welke kleuren dat zijn :)


Het model is dat van het eerste jurkje dat ik voor Nikki maakte met de zwaantjes: once upon a party met de hoge taille om de print mooi te laten uitkomen en met een extra rimpelmouwtje. Het is en blijft ook één van mijn favoriete modellen.


Om de print ook achteraan te laten doorlopen liet ik haar 1,5m stof bestellen en beloofde ik nog een extra rokje te maken voor Nikki zelf. Meer werk dacht Kim, maar een mooier resultaat dacht ikzelf dus daar gingen we voor!



Het rokje is een gewoon rimpelrokje met zoveel mogelijk rimpels en daarbij een perfect passende donkerblauwe elastiek met enkele gouden details. Vooral het effect van precies een gouden paspel onder de elastiek vind ikzelf heel geslaagd. Het geeft een mooie overgang naar de rok!


Helaas werd ik een beetje gestraft voor het feit dat ik niets had laten opmeten... Mano is kleiner dan Nikki en lijkt ook even fijn als haar, maar ze heeft een klein buikje (wat Lotte ook had op die leeftijd) en het jurkje bleek te klein te zijn :( Wat een geluk blijkt nu achteraf dat ik het rokje nog maakte, want dit paste haar perfect dus werd er gewoon een wissel gedaan: Mano kreeg het rokje en Nikki het jurkje, waarmee ze helemaal in de wolken is!





Een jaartje ouder maar toch nog bewegingsruimte genoeg om al haar energie kwijt te spelen ;)




Stof: Fox Woods - Michael Miller
Patroon: Once Upon A Party - Ienemiene


4 opmerkingen:

  1. Wauw zeg, wat staat ze prachtig met dat model! En die elastiek is echt tof, ik dacht eerst dat je er zelf paspel tussen had gestikt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg!! En gelukkig was er een oplossing voorhanden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja amaai, ik was echt opgelucht dat het voor Nikki wel paste!

      Verwijderen