woensdag 16 november 2016

Present-time!

De laatste tijd wordt er hier veel genaaid voor cadeau'tjes. Na het geboortepakketje en de namaak-le-petit-bateau wou ik nog één cadeau naaien. Jullie zagen Lotte en haar BFF hier en hier al pronken met twinning-jurkjes. Lotte is zo fier als iets als haar beste vriendinnetje met hetzelfde jurkje rondloopt als zij en benoemt ze dan direct tot haar tweeling-zus ;)



Tot nu toe maakte ik dan ook enkel een kopietje van een jurk die ik eerst maakte voor Lotte. Dan zit ik vrij safe aangezien ik dan weet dat de stof écht mooi is en het model er perfect bij past. Dus zenuwen zijn er dan niet en de jurkjes steken heel vlot in elkaar.



Deze keer had ik een stofje op het oog dat ik nog niet eerder voor Lotte gebruikte. Toch niet exact dezelfde stof, want ik gebruikte ze eerlijk gezegd wel al in een andere kleurenversie.
Ik weet dat de mama zot is van donkerblauw  en dat Nikki zelf zot is van glinstertjes, zoals elk meisje van 5 jaar. Dit zou dus zeker wel in de smaak vallen!



Het model maakte ik ook al eens en daar ben ik helemaal fan van deze winter! Praktisch, warm en superleuk te combineren met een bolero'tje om het af te maken :)


Helaas zagen mijn volgers op instagram al dat ik met mijn zoontje op spoed belandde (voor iets dat uiteindelijk helemaal niet zo erg bleek), maar dat was wel net de dag dat ik dit jurkje wou naaien. Redelijk wat tijd verloren dus en het feestje kwam steeds dichterbij... Een beetje stress dus gekregen en zoals geweten in de wet van Murphy loopt alles fout eens er iets fout gelopen is...



Mijn paspel-voetje bleek ineens verdwenen te zijn, mijn geliefde stikmachine begon te haperen en ik moest enkele keren tornen, wat niet evident is bij tricot... Redelijk wat gevloekt dus, maar eind goed, al goed en het jurkje is uiteindelijk wel heel geslaagd! En zowel mama als het feestvarkentje waren in de wolken met het jurkje!!! En daar doen we het uiteindelijk toch voor :)


Weet je nog van die wet van Murphy?
Het blijft maar duren... Bij het schrijven van dit bericht besef ik net dat er geen geheugenkaart in het fototoestel stak op de moment dat ik alle foto's van het kleedje heb gemaakt, alvorens het cadeau te doen... :( Kan een fototoestel daar nu geen melding van geven!? (en please zeg mij dat ik niet de enige ben die dit al eens voorheeft...)
Gelukkig stuurde mama-BFF mij al snel enkele foto's van de pasbeurt toe zodat ik dit bericht toch al kan afwerken ;)




Stof: gekocht bij Stitchshop
Patroon: Aangepaste Once Upon A Party van Ienemiene





10 opmerkingen: