donderdag 10 november 2016

Pink cuteness

Het geboortepakket was niet het enige project deze vakantie...
Tijdens een gezellige traditie van pannenkoeken eten bij de familie kwam het onderwerp "babykleertjes" ter sprake. Een overenthousiaste schoonzus toonde mij enkele jurkjes waarop ze zo verliefd was geworden, maar wat te duur vond om voor het baby'tje te kopen.
Zo zot als ikzelf ben van kinderkleertjes, keek ik enthousiast mee en begon stiekem na te denken hoe ik het zou aanpakken daar ééntje van te maken.



Het absolute favorietje bleek een superschattig roze jurkje met witte strik van Le Petit Bateau. Ik raadde haar aan om te wachten op de solden of eens in de tweedehandsgroepjes te kijken en broedde mijn plannetje ondertussen verder uit :)



's Avonds keek ik wat rond voor een roze stofje dat zo dicht mogelijk aansloot bij het echte stofje. Bang dat het niet op tijd zou geleverd worden en ook veel te gemotiveerd om snel aan de slag te gaan, bestelde ik toch niets en ging ik in de stoffenwinkel in de buurt kijken. Daar lag een roze glittersweat wist ik, waarvan ik de blauwe versie al kocht voor Lotte. Die zou het dus worden! Al hoopte ik dat de glinsters wel in de smaak zouden vallen...



Het patroontje is op basis van de Grace-jurk die hier ook al een tijdje op de computer stond :)
De kleinste maat is een 62, maar ik wou nu echt absoluut een 56 maken, want het is een warm stofje en het baby'tje is voorzien voor eind december dus moet dat wel direct gedragen worden. In maart mogen de zomerstofjes al stilaan weer boven gehaald worden hé ;)



Dus, ik versmalde het bovenstukje een centimeter. Ik wou liever knoopjes op de schouder in plaats van op de rug omdat die hele kleine baby'tjes toch nog veel op de rug liggen en dat mij net iets comfortabeler leek. Daarvoor tekende ik één schouder anderhalve centimeter langer. In plaats van beide schouders aan elkaar te stikken, werd dat er maar één.
Nadien werd de halsboord omgestikt, knoopsgaten genaaid en supermooie en perfect passende knoopjes aangezet (die ik nog over had van deze jurk).



De mouwen gebruikte ik al bij het bloesje van het geboortepakket, maar anders dan daar, werkte ik af met een boordje omdat het originele jurkje dat ook wat heeft.

Tenslotte werd het bovenstukje enkele centimeters verlengd om hetzelfde effect te creëren van de lage taille en het rimpelrokje werd eraan gezet. Et voila, een kopie van het veel te dure jurkje was geboren :)

En als zeg ik het zelf, ik ben echt fier op het resultaat! Ik kan niet wachten om manliefs petekindje daarin te zien stralen (letterlijk dan ;) ). Voorlopig moet ik het stellen met Baby Born ;)





Ik had nog wat stof over en daarmee maakte ik opnieuw de Oliver-pants. Dat heerlijke broekje steekt op een uurtje in elkaar, dus dat kon ik mij nu echt niet laten!



Het bloesje erbij vond ik toevallig bij JBC. Gemakkelijk wel, want ik was maar net op tijd klaar met alles dus er was geen tijd om er nog zelf ééntje in elkaar te steken :p



Patroon: aangepaste versie van het Grace-jurkje van Emma en Mona
Oliver-pants van MinnieMie en Emma en Mona
Stof: Glittersweat van Nostex in Opwijk 

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Zelf verkleinde ik ook de Grave nr een 56 vr geboortekleedje hier en was heel snel te kort. Het valt heel kort vind ik. Hopelijk heeft ze er toch veel genot van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) Ik nam een jurkje maatje 56 dat mijn dochtertje droeg de eerste weken en heb die lengte genomen. Uiteraard zal dat niet heel lang zijn hé zo'n kleine maat... Maar dan moeten we maar genieten van de foto's nadien ;)

      Verwijderen
  2. Oh super cute! Wat een leuke naaisels, je gaat iemand heel blij maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) Het patroon van het broekje is echt zalig!!!

      Verwijderen