zondag 6 november 2016

Mijn eerste geboortepakket

Wat heb ik daarop gewacht: eindelijk een geboortepakket zelf kunnen maken!
Ik heb altijd wat spijt gehad dat ik pas ben beginnen naaien na de geboorte van mijn kindjes, want wat een leuke dingen kan je allemaal maken voor baby'tjes!
En dan vooral voor babymeisjes vind ik persoonlijk... Ik kan dus niet uitdrukken hoe blij ik was toen ik wist dat mijn schoonzusje zwanger was van een kleine prinses :)


Ik koos al een hele tijd geleden het stofje omdat ik er toen per ongeluk op gevallen ben en direct wist dat dát mijn geboortepakket zou worden. Ik ging uit van een lakentje, een kleedje en een muts. Maar ik liet alles wat liggen, want de geboorte is pas voorzien voor eind december dus nog meer dan tijd genoeg!



Tot ik een leuke uitnodiging kreeg: een babyshower op 6 november :) Mijn pakketje mocht dus wat vroeger klaar zijn en ik ging deze herfstvakantie aan de slag met enkel en alleen baby-spulletjes.

Het eerste dat ik maakte was het Lila-jurkje. Het eerste jurkjes-patroon voor pasgeboren meisjes dat ik echt leuk vond. De handleiding wordt supergoed uitgelegd en het jurkje stak dan ook op anderhalf uurtje in elkaar. Het valt alleen iets groter uit dan een maatje 56 vind ik en ik hoop maar dat de halsopening groot genoeg is om vlot aan te krijgen...



Nadien volgde het broekje. Een patroon dat je in naai-land niet gemist kan hebben, gemaakt door 2 van mijn favoriete naaisters: de Oliver-pants. Wat een zalig broekje is dat!!! Helaas te klein voor mijn 2 grote kleuters die hier intussen rondlopen... Dus nog maar eens blij dat er een kleine telg bijkomt in de familie en dat ik mij hiermee kan uitleven :)


Stak ook weer supersnel in elkaar en ziet er keischattig uit :) De boordjes aan de beentjes lijken mij wat smal, maar ik ben al even uit de mini-kleertjes, dus ik zal van de aanstaande mama wel horen of het ok is of niet ;) Ik voegde een paspel-bandje en een strikje toe voor een extra girly touch!


Het mutsje is ééntje van Zaaberry waar meerder mogelijkheden zijn en waarover ik dan ook lang twijfelde. Ik ging uiteindelijk voor de simpelste uitvoering zodat ik het strikje ook kon toevoegen :)


Het lakentje tekende ik over van een wikkeldeken van 4FF dat ik bijna constant gebruikte voor Lars. Alleen helemaal ingewikkeld in dat dekentje, werd hij rustig. Een must-have voor elke pasbevallen mama vind ik persoonlijk dus dat kon echt niet ontbreken.


Ik gebruikte de minky fleece waarop ik zo verliefd ben. De bolletjes geven er iets extra aan en het is gewoon ook superleuk om aan te voelen. Ik heb nog een groot stuk over en denk daarmee een kussentje te maken voor dochterlief die ook zot is van de bolletjes op de stof en een klein beetje jaloers was deze week dat er geen naaiwerkje voor haar tussen zat ;)


En perfectionistisch als ik ben vond ik het echt niet kunnen een broekje te geven zonder bovenstukje... Wat als de mama in spé geen passend truitje heeft!? Dat kan toch niet hé :p Dus maakte ik een bloesje in de stof van de strikjes. Ik gebruikte opnieuw het patroon van de lila-jurk, maar ik verhoogde de naad een beetje en verkortte het rokje. Ik zocht een bloesje tussen de poppenkleertjes in maatje 56 en tekende de mouw na, die ik er dan aannaaide. Hierdoor zijn de schouders wel iets breder dan voordien en mij lijken ze ook iets te breed. Dus als babylief er eindelijk is dan zal ik eens moeten kijken of dit nu een geslaagd bloesje is of niet.



Geen baby's meer in huis om te passen (alhoewel hier binnenkort een baby Annabell geleverd wordt die wel heel dicht in de buurt komt van een echte baby) dus baby Born mocht alles even uittesten, tot groot plezier van Larsje die dit blijkbaar hilarisch vond :)






Ik blij (want ik mocht het geweldige fototoestel van papalief lenen) en een blije zoon, want die bleef maar lachen. Een geslaagde voormiddag dus én een geslaagd geboortepakket vind ikzelf :) Hopelijk heeft babylief er binnenkort veel plezier aan!

Stof: Minky Fleece van Stof Op Zolder & een stofje dat ik veel te lang geleden kocht dus ik weet de naam en webshop niet meer...
Patronen: Lila-Dress van Compagnie M
Oliver-Pants van MinnieMie en Emma en Mona


28 december 2016:
Het kleine prinsesje is geboren!!! Ze kreeg de mooie naam Olivia en ze is gewoonweg prachtig. Haar mama gebruikte al enkele van deze spulletjes en Olivia doet de kleertjes stralen. So in love!







Wie nog meer in love is dan ikzelf, is mijn allerliefste Lotteke. Ze is zot van haar kleine nichtje!





Welkom kleine Olivia, je zal omringd worden door liefde van je tante, je peter, je nichtje én je neefje!


11 opmerkingen:

  1. Oh waw! Wat een prachtig kraamsetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend! Annabell werd hier uitdrukkelijk aan de heilige man gevraagd, 'k zal dus maar eens in actie schieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi hier komt ze voor het verjaardagsfeestje ;)

      Verwijderen
  3. Wow, prachtig gedaan!! Allemaal mooie stuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh Olivia staat er prachtig mee en Lotte haar gezichtje, zo trots!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zalig he!!! En zo fijn dat jij hier kan reageren :)

      Verwijderen
    2. Zalig he!!! En zo fijn dat jij hier kan reageren :)

      Verwijderen