zondag 23 oktober 2016

A perfect match

Terug even naar mijn comfortzone met een roze stofje met gouden details én mijn favoriete winter-2016-kleur: blauw. Zonder twijfel één van de mooiste stoffen deze winter, het paneeltje van in de laatste knippie. Zo ongelofelijk mooi!!! Echt alles eraan is perfect! Het modelletje moest dus ook perfect zijn.


Ik koos het bovenstuk van once upon a party en tekende daaronder de rechte rok van stof voor durf het zelvers 1. Een simpel, maar mooi A-lijntje om de tekening zo mooi mogelijk te laten uitkomen. De lange mouwen heb ik zelf getekend op basis van de mouw van de candy-dress. Onderaan werkte ik af met een mouwboordje waarop nog een klein detail van de mooie, blauwe print te zien is. Of dat nu een goede keuze was of niet, daar ben ik nog niet helemaal uit...



Bovenaan de mouwen naaide ik een klein fronsje met zoveel mogelijk gouden hartjes op :)



Om dit alles helemaal compleet te maken, naaide ik nog een superschattig, harig, gouden bolero'tje! Ik wou al van in het begin van de winter zo'n "bontje", maar nergens vond ik het juiste model voor Lotte. Toen ik deze stof in de winkel zag liggen, kwam direct dit modelletje in mijn hoofd.



Ik gebruikte het bovenstuk van once upon a party (opnieuw), verlengde een heel klein beetje, ronde de voorkant wat af, stak er 2 gouden lintjes tussen et voila: een perfect passend bolero'tje was geboren :) En oooooh wat ben ik er verliefd op!!! Het zal hier héél veel en graag gedragen worden, want ook Lotte is er zot van. Het is ook superwarm dus nog eens functioneel ook ;)
Ik ga alleszins nog eens opnieuw die winkel binnen om nog andere harige stofjes te gaan halen :)





Broerlief wou ook graag mee poseren dus deze wil ik jullie zeker niet onthouden :)





Hoog tijd om voor hem ook nog eens iets te maken! 

Patroon kleedje: bovenstuk Once Upon A Party, rok Stof Voor Durf Het Zelvers, mouw op basis van de Candy
Stof kleedje: Sweat Forest - Knippie (Pieke Wieke)

Patroon Bolero: Aangepaste Once Upon A Party - Ienemiene
Stof Bolero: Nostex Opwijk

10 opmerkingen: