zondag 11 september 2016

Nog ééntje dan... Ok?

Wie mij op Facebook volgt, had het al gezien dat ik eigenlijk eerst een ander jurkje afwerkte... Eéntje voor de winterkast omdat ik besloten had vanaf nu geen zomerjurkjes meer te maken. Tot ik op het nieuws hoorde dat ze volgende week weer 30 graden geven. Dan kan er wel nog ééntje bij hé :)



Ik zei al dat ik helemaal weg ben van de just knot it en het kriebelde om er nog ééntje te maken. Het stofje dat ik koos (allé, eigenlijk koos Lotte het uit) is er echter ééntje uit tricot. Iets met roze, glitters en flamingo's, logisch dat ze dat kiest... Dan maar eens een just knot it in tricot!



Ik maakte de 104, een maatje kleiner dan de maat in katoen. Ik wou geen voering gebruiken... Eigenlijk kon ik geen voering gebruiken als ik heel eerlijk ben. Ik had geen bijpassende stof in huis en te weinig om dezelfde stof als voering te gebruiken en ik moest en zo NU dat kleedje maken. De knoop moest ik dus laten vallen, want ik zag dat anders niet echt haalbaar. Ik zag op instagram net een mooie Sienna passeren die was blijven hangen en ik denk dus dat daar mijn inspiratie van kwam om achteraan een klein knipje te geven in de halslijn en dat toe te maken met een kleurrijk strikje.



Ik ben niet helemaal tevreden van de uiteindelijke pasvorm. Het blijkt niet evident zo'n just knot it in tricot... de halslijn is wat te los, het bovenlijfje toch wat te breed en naar mijn gevoel ook wat te kort. Er is dus wat nadenk-werk voor een volgende projectje ;)



Gelukkig trekt dochterlief zich dit allemaal niet aan en paradeert zij gewoon supervrolijk met haar nieuwe jurkje op de kermis :)









Patroon: gehackte Just Knot It met inspiratie bij de Sienna
Stof: Stoffen van Leuven

5 opmerkingen:

  1. Keikeischoon zeg! Ik vind dat toch heel geslaagd hoor! En wat staat het haar beeldig! Superschattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n mooi jurkje! en oh die foto met kleine broer, zalig! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé!!! Ze is zoooooo lief voor hem!!! <3

      Verwijderen