vrijdag 5 augustus 2016

Zomer, zomer, zomer,...

Ik zag toevallig een creatie met de mooie zomerwanen van Bambiblauw  passeren en ik kreeg ineens de onweerstaanbare drang om daar eindelijk ook eens mee aan de slag te gaan! Het stofje heet niet voor niets zomerzwanen en moet dus absoluut in de zomer gedragen worden.



Ik ging opnieuw voor mijn zelfgetekende Jacoba omdat dit gewoon een perfect modelletje voor de zomer is en omdat ik toen niet 100% tevreden was en ik nu wat aanpassingen wou doen.



De kraag werd aangepakt en deze keer zelfgetekend zodat het deze keer perfect op de halslijn past en achteraan mooi in het midden eindigt. Het werd een puntige in plaats van een ronde kraag, gewoon omdat ik daar eens zin in had. Moet kunnen hé :)





De rok bleef hetzelfde: opnieuw de rok in 6 delen, enkel een klein beetje breder zodat er nog wat extra zwier in het rokje zit. Al vind ik het bij dit stofje misschien niet helemaal tot zijn recht komen...





Het kleedje werd opnieuw direct aangetrokken om naar zee te gaan.
En of Lotte er blij mee is, zie je aan de foto's ;)









Patroon: zelfgetekend
Stof: Zomerzwanen van Bambiblauw

10 opmerkingen:

  1. De combinatie met het geel is geweldig! En die rug <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks :) Ik ben zot van die gele stof!!! Is al mooi geweest in andere combinaties ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. De stof komt door jou patroon volledig tot zijn recht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou jouw patroontjes gaan uittekenen en verkopen Els...Echt heel mooi gedaan dit!
    En wat is Lotte toch een prachtig modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dit had ik nog niet gelezen. Zo lief! :) Er speelt wel al even een idee om mijn nicht te vragen enkele patroontjes samen te tekenen, zij is ontwerpster van beroep ;) Maar alle organisatie errond hé... Ik weet het nog niet zo goed :p

      Verwijderen
  5. Prachtig! Had je genoeg aan een paneel van de stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit paneel is vrij breed dus ik had ruim voldoende stof! En in deze rok kruipt heel wat stof dus de meeste modellen moeten wel lukken ;)

      Verwijderen