zondag 14 augustus 2016

Twinning with my girl

Dit jurkje hing tot vorige week nog steeds in haar kast, ook al moest ik eigenlijk toegeven dat het toch echt wel te klein was geworden... Het stofje is een pareltje en zal mijn favoriete stofje allertijden zijn en blijven. Niet moeilijk: munt, koraal én goud. Een topcombinatie!
Gelukkig kocht ik bij haar een hele voorraad in toen ik het al voor de 3de keer bestelde :)



Hier moest en zou dus een nieuw jurkje mee gemaakt worden voor Lotte aangezien ik dit absoluut weer in haar kast wou zien, maar ik wou er ook iets mee maken dat normaal gezien niet over een jaar te klein zal zijn: een jurk voor mezelf. Een eerste echt twinning-project dus voor mezelf en dochterlief. Spannend!


Eerst ben ik voor mezelf begonnen. De keuze voor het model was helemaal niet moeilijk. Ik naaide er namelijk al 3 jurkjes van en het zit steeds als gegoten! Heerlijk om te dragen zo'n Brooke!
Deze keer wou ik het iets anders dus liet ik de kraag weg en de strik achteraan heb ik gemaakt uit biais. De afwerking is met goud (uiteraard :) ) en dat komt ook terug in het jurkje van Lotte.





Bij Lotte's jurk had ik wat meer mogelijkheden, maar mij leek het beste om dit jurkje nog eens na te maken. Sober, maar zo'n mooi detail met die plooitjes in het bovenstuk! Het rokje is zo makkelijk om te maken en valt heerlijk speels. Het werd onderaan afgewerkt met een gouden paspelband, waardoor het nog iets meer open staat. Helemaal verliefd erop. Wat hou ik toch van dat stofje!




Achteraan dezelfde gouden strik als mama, de haartjes hetzelfde gedaan en het kind was zo gelukkig als iets :) Al had ze nog liever mama's gouden schoenen met hak aangedaan ;)




De fotoshoot was net iets anders deze keer. Ik sta namelijk véél liever zelf achter de lens en manlief doet dat eerlijk gezegd helemaal niet zo graag. Gelukkig stond er hier in de straat toevallig een leuk accessoire en zo worstelden we ons allemaal door de verplichte foto's.
Wat was ik blij dat ik nadien het fototoestel weer kon overnemen :)










Jaja, ik sta daar óp die reuzachtige kraan mét torenhoge hakken :p







Wie het nog niet zag, kan mij vanaf nu ook volgen op Facebook én Instagram ;)

Stofje: Golden Garden Teal - Alexander Henry (bij Bellelien
Patroon dochterlief: Once Upon A Party - Ienemiene
Patroon mama: The Brooke - Rosie & Me







16 opmerkingen:

  1. Perfectie!
    Echt heel mooi gedaan!
    Herkenbaar van die verplichte foto's, ik ben daar ook niet zo'n van fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel, daar streven we toch naar he ;)
      Er hangt hier helaas nog een kleedje voor mezelf klaar... Ik zoek nog een manier om van die fotoshoot af te geraken 😂

      Verwijderen
  2. Super mooi. Ik snap de dochter zo wil ik ook wel aan twinning doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dank u :) ik vvermoed dat er nog gaat getwinned worden ;)

      Verwijderen
  3. Super mooi. Ik snap de dochter zo wil ik ook wel aan twinning doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaauuuw! zo schoon zeg!! beide jurken!! de jouwe ziet er echt zo perfect op maat gemaakt uit! en die van Lotte is ook geweldig, wat een mooi patroontje toch!! in een geweldig stofje, absoluut!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai, dank u wel voor die mooie woorden, daar word ik vrolijk van :)

      Verwijderen
  5. Prachtig allebei! Ik ben fan van beide modelletjes, en jullie zijn zo mooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar zo mooi, samen in hetzelfde stofje!
    Ik kan precies niet beslissen welk kleedje ik het mooiste vind...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lief, dank u wel :) Het mijne werd alvast veel vaker gedragen dan het hare ;)

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen