donderdag 11 augustus 2016

Streepjesdag

Lotte ging deze week op kamp bij Ideekids. Op donderdag is het daar altijd een beetje een speciale dag en deze keer was het "streepjesdag". Iedereen mocht met andere woorden iets gestreept aandoen. Probleem... Er lag helemaal niets met streepjes in Lotte's kast! Tot woensdagmorgen de postbode kwam met een perfect stofje en ik daar een streepjesjurkje mee kon maken.


Het stofje was geen liefde op het eerste zicht deze keer. Ik zag het en klikte het in mijn winkelwagentje, maar besloot het dan toch niet te nemen. Om dan een paar dagen later het toch weer in mijn mandje te klikken en effectief te bestellen. Gelukkig maar, anders had het kind niets om aan te doen voor streepjesdag ;)
We gingen all the way (uiteraard, ik ga altijd all the way) en ze kreeg ook ondergoed met streepjes, kousen met streepjes en streepjes in het gezicht. En wat was ze blij om zo op kamp te mogen gaan :) Fier als een gieter met haar nieuwe jurkje!




Ik zei het hier al dat tricot nooit mijn beste vriend zou worden... Helaas blijf ik bij dat statement. Ik heb spijtig genoeg toch een paar keer moeten tornen. Al komt dat ook wel door mijn perfectionistisch kantje dat probeerde al die streepjes mooi doorlopend te maken. En ik ben blij met het resultaat :)



Het jurkje op zich vond ik wat saai en dacht eens heel goed na wat ik hier nog van fournituren had liggen. Zo kwam ik op het fluoroze riempje dat oorspronkelijk voor een candyjurk bedoeld was, maar hierbij eigenlijk veel beter past. Het maakt het jurkje af!



En zo zijn zowel mama als dochterlief tevreden en mogen er nog streepjesdagen volgen :)



Patroon: Zelfgetekend
Stof: QjuTie Kids Collection

12 opmerkingen: