vrijdag 29 juli 2016

Een stukje paradijs...

Wat een plezier om voor Lotte jurkjes te maken!
Het kleedje is nog niet af of ze kijkt er al naar uit om het aan te trekken. Zo ook deze keer: het kleedje met flamingo's, vogels, bloemen én ananassen ("waaaaaaaaauw mama zoveel mooie dingen op één kleedje!") werd de dag nadien aangetrokken om op bezoek te gaan bij een vriendin in Genk.


























De bedoeling was om buiten in de tuin te spelen, tot... het begon te regenen...
We besloten naar de binnenspeeltuin te gaan op de C-mine, waar de zon dan weer begon te schijnen en de kindjes eigenlijk enorm veel plezier hadden met de fonteinen :) Een geluk bij een ongeluk eigenlijk, want het leverde wel enkele mooie foto's op!













Zowel het patroon als de stof lagen hier al een hele tijd (ik denk zelfs al meer dan een jaar) en ook het idee stak al in mijn hoofd, maar er werd dus pas nu werk van gemaakt. Het is gelukkig een dikkere stof dus ze kan het nog verder dragen met kousjes en gilet. En het zit nog wat ruim dus hopelijk past het volgende zomer nog en dan hebben we er ook meer dan een jaar plezier aan :)








Patroon: Once Upon A Party van Ienemiene met klokrok en geplooid bovenstuk
Stof: "Paradijs" (gordijnstof)


10 opmerkingen:

  1. Heel mooi zeg!!! Prachtig stofje ook! Dat patroontje is toch ook telkens weer een toppertje!! Ik heb het ook liggen en telkens als ik er ergens eentje zie passeren denk ik: ik moet het dringend ook maken! Misschien echt eens werk van maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi zeker doen!!! Het is echt een leuk patroon en heeft een goede pasvorm. Ik vond wel dat de voering wat te veel kwam piepen, dus dat heb ik nog wat aangepast. Er ligt al een stofje klaar voor een volgend kleedje dus dan wat beter op de voering letten ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank u wel! De foto's zijn volledig te danken aan de mooie locatie! Ik ben heel blij dat ik daar ook eens geweest ben :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi. En weer al zo een toffe stofkeuze. Dochter straalt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo fijn om voor haar jurkjes te maken, ze is altijd opnieuw superblij ermee!

      Verwijderen
    2. Zo fijn om voor haar jurkjes te maken, ze is altijd opnieuw superblij ermee!

      Verwijderen
  4. Oh, heel mooi!!! Je ziet haar stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, heel mooi!!! Je ziet haar stralen!

    BeantwoordenVerwijderen