woensdag 6 juli 2016

De rug doet het weer!

Dit is opnieuw een patroontje waaraan ik direct verkocht was. En dan enkel en alleen door de prachtige rug! Het modelletje vraagt om een zacht, zomers stofje en dus koos ik zonder aarzelen voor deze mooie stof van Art Gallery.


Het was voor mij even wennen aan de hoge taille van het jurkje, want hou ik meer van de lagere tailles. Ik heb dan ook lang getwijfeld om de taille aan te passen, maar voor één keer heb ik mij volledig aan het patroon gehouden :) 
Nadien bleek de 5 jaar wel veel te breed en dus versmalde ik aan elke zijnaad 1cm. Het is nog wat ruim, maar ik wil het comfortabel houden ook. Anders zou het niet meer over haar poepje gaan vrees ik...


Met de kraag heb ik ook wat zitten sukkelen en die is dus niet helemaal zoals het patroon wil, maar ik ben wel blij met het resultaat, want het had veel slechter gekund. En ik weet wat er verkeerd ging, dus hopelijk doe ik het de volgende keer direct juist :)


En wat ben ik blij met Lotte's lange haren!!! Ideaal om mij helemaal uit te leven met vlechtjes, dotjes, staartjes, strikjes, speldjes,... Gelukkig vindt zij dat ook meer dan ok!











Sinds kort hebben wij konijntjes (Lily en Botje) en Lotte zorgt maar al te graag voor hen! Enkele sfeerbeelden van een klein prinsesje aan het werk :)




 Patroon: Molly's Scoop Collar & Pintuck (dress, top & maxi) - The Simple Life Company
Stof: High Flown Lunar - Art Gallery



11 opmerkingen:

  1. Dit is een patroontje dat ik nog niet eerder zag. Mooie snit, leuke stoffen... Je meid straalt er helemaal in. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Normaal ben ik niet zo te vinden voor blote ruggetjes bij kleine meisjes maar deze is echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Normaal ben ik niet zo te vinden voor blote ruggetjes bij kleine meisjes maar deze is echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annick is precies een hype gestart met dit patroontje ;) Heel tof! Ik hou zo van die plooitjes vooraan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geeft inderdaad een extra acccentje! Al ben ik echt verliefd op het rugje :)

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dank u wel, het wordt hier vaak gedragen :)

      Verwijderen