woensdag 1 juni 2016

OLE

Ik was al veel langer fan van de Ole, maar ik vond nooit een geschikte stof. Toen ik deze stof zag twijfelde ik geen seconde en kocht ik ze direct aan. Al heel snel ben ik dan ook in de stof beginnen knippen om het vestje in elkaar te steken. Omdat de stof al vrij dik is en ik een zomervestje wou, heb ik ervoor gekozen een niet-omkeerbare versie te maken. Dit staat echter niet in de werkbeschrijving en ik heb even moeten zoeken... Eerlijk gezegd bleef de geknipte stof ook even liggen, want ik durfde er niet goed aan beginnen. Maar het is gelukt! :)


Ik wou een beetje met de richting van de strepen spelen, maar durfde ook niet té veel doordat het de eerste keer was dat ik de Ole maakte en ik niet goed wist wat mij te wachten stond. Ik gebruikte vooral horizontale strepen en dan schuine strepen op de boorden en in de kraag.





Lars had geen zin in foto's en als Lars geen zin heeft, dan zal het niet gebeuren. Hij is (helaas) nog niet met beloningen om te kopen :p Dus ik maakte enkele foto's waarin wel duidelijk wordt dat het vestje comfortabel is om je in alle mogelijke posities te draaien en keren ;)







Ik maakte maatje 98 en heb helemaal niets aangepast. Persoonlijk vind ik de onderste boord iets te los, die zou ik de volgende keer strakker willen maken. De kraag is mij ook iets te breed en hoekig, die wil ik liever wat afronden volgende keer. Je leest het goed: volgende keer. Een nieuw stofje van zonen09 ligt al klaar om een 2de versie van de Ole te maken, want geef toe: het is toch echt een zalig vestje voor een stoere kleuter die bijna naar school mag :)


























Patroon: Ole van Zonen09
Stof: Ribbed rust Jersey van Zonen09 (bij Bambiblauw)






9 opmerkingen: