maandag 6 juni 2016

Konijntjes zoeken

Eigenlijk had ik dit model in gedachten voor dit stofje, maar tijdens het knippen van de stof ben ik van gedacht veranderd... Ik knipte het bovenlijfje al in 2 en had een stukje klaar om de plooitjes te maken. Met de drukke print van dit stofje bleek dit niet echt een meerwaarde te zijn, dus ben ik maar op zoek gegaan naar een alternatief, met doorgeknipt bovenlijfje.


Ik tekende zelf iets op basis van een kleedje van Van Hassels dat ik heeeeeel lang geleden kocht voor haar en waarvan het bovenstuk mij altijd blijven hangen is. In het midden knipte ik een kleine V-hals, ik naaide een zilveren paspel tussen de 2 delen en ik wou graag pofmouwtjes.


Ik tekende een kapmouw zoals Griet dat zo goed kan uitleggen en liet hierbij de mouw iets verder in de armsopening uitkomen zodat ik ruimte had om het te laten 'poffen'. Hiervoor maakte ik een kleine plooi in het midden en voila, mijn pofmouwtje was klaar :)



























Aan aan-foto's geen gebrek deze keer, want dankzij het zalige weertje vandaag hadden we meer dan tijd genoeg om nog even in de tuin te gaan ravotten. Hierdoor hebben de kapstok-foto's even moeten wachten en helaas was het onweer dan al daar waardoor de belichting daarvan niet ideaal is...
Maar hé, een aan-foto zegt altijd zoveel meer, toch? :)














Patroon: Zelfgetekend op basis van Once Upon A Party van Ienemiene
Stof: Tulip Tangled van Michael Miller

5 opmerkingen:

  1. oooh, echt heel leuk gedaan!! dat bovenlijfje en die mouwtjes zijn idd echt supertof!! en de stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) Stofje nog te vinden bij cas en nina ;)

      Verwijderen
  2. Een ongelofelijk mooi idee! Ik zou het ook zo wel willen maken! Vind hem echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) Zeker doen!!! En dan toon je maar wat het geworden is :)

      Verwijderen
  3. Mooi jurkje! Binnenfoto's zijn altijd een uitdaging :-)

    BeantwoordenVerwijderen