zondag 1 mei 2016

Sweet as Candy

EIN-DE-LIJK! Wat heb ik lang gezocht naar dat patroontje!
Wat gelijklopend met mijn beslissing om wat meer met tricot te werken, nam ik de beslissing een Candy-jurk te maken. Ik dacht echt dat ik dat patroontje hier liggen had in één van al mijn La Maison Victors, maar helaas... Net die ontbrak!
Maar de aanhouder wint en net voor de release van de 2de druk, vond ik er nog ééntje en kon ik eindelijk aan het werk :)


Ik koos hiervoor een oudroze glittersweat met een perfect passend zilveren lintje, dat 'toevallig' in mijn fourniturendoos stak ;)
Dit is een stof die wél heel erg rafelt en alle randen werden dus omgezoomd en niet gewoon zo gelaten zoals in de omschrijving staat.




 Een heerlijk patroontje zoals zovelen al zeiden! Het steekt heel snel in elkaar, is mooi op maat, goede uitleg, leuke mogelijkheden,... En toch paste ik wat aan ;) Ik tekende het rokje nog 1cm wijder aan elke kant en ik verlengde 5cm. Wat valt het kort seg!!! Want zelfs met die verlenging vind ik het maar nipt goed eerlijk gezegd.


We waren net boven als ik foto's wou nemen en wat ben ik blij dat ik eindelijk eens een ander kader heb dan onze glazen deur :) De foto's zijn zoveel mooier met dat extra kleurtje!
En Lotte liet zich volledig gaan.








Enkele gekke bekken konden uiteraard niet ontbreken ;)





En er werd ook al bewezen dat het een perfect kleedje is om mee te bewegen en mee te helpen in de tuin. Er zullen er nog volgen!























Stof: Oudroze Glittersweat
Patroon: Candyjurk van La Maison Victor

2 opmerkingen: