dinsdag 12 april 2016

Paasvakantie



Als juf is dit altijd een periode om stiekem toch een beetje naar uit te kijken: de paasvakantie. In de eerste plaats tijd om te genieten van alles wat rustiger aan te doen thuis, niet de dagelijkse rush om iedereen op tijd klaar te krijgen en zelf op tijd op het werk te staan mét voorbereidingen voor de kids in de klas.
Naar jaarlijkse gewoonte betekent de paasvakantie ook genieten van een weekje aan zee!





Zalig de kindjes zich zo zien amuseren en zelf genieten van het zonnetje en een lekkere gin tonic :)

Daarnaast is de paasvakantie voor mij vooral ook extra tijd om te naaien, al plan ik meestal ook te veel bezoekjes en maak ik niet alle projectjes die ik in mijn hoofd heb...

De belangrijkste projecten deze vakantie waren 2 kleedjes die ik beloofd had aan 2 andere meisjes.
Het eerste was voor Jasmijn, het zusje van een communicantje in mei. De mama koos een modelletje én stofje dat ik eerder maakte voor Lotte.




















Het stofje nog vinden was een eerste opgave. Maar dankzij de fantastische Kathleen van Bellelien was dit eigenlijk snel in orde! Ze deed een oproepje wie nog van deze stof wou en al snel bleek alles wat ze in huis haalde uitverkocht :)

Het is een eenvoudig A-lijntje uit stof voor durf het zelvers, maar ik tekende het in één deel zodat de print niet onderbroken werd. Ik maakte het rokje onderaan ook iets wijder omdat ik dat liever zie.



Ik werkte het af met een (zelfgetekend) flapje met gouden paspel, knoopjes in de perfecte kleur en een gouden strik achteraan. Het zit 'm allemaal in de details ;)



















Ik ben helemaal verliefd op dit stofje en gelukkig kocht ik direct enkele meters zodat ik nog enkele dingen zal kunnen maken hiermee!

Het tweede kleedje is er ééntje voor Nikki, het beste vriendinnetje van Lotte. Al van in de creche kunnen zij het supergoed met elkaar vinden en ondertussen zijn ook de mama's goede vriendinnen geworden :) Zij zag dit kleedje en was verkocht! Daarbij liet ze nog eens vallen dat ze zo zot is van donkerblauw, dus ik kon niet anders dan voorstellen om het ook voor Nikki te maken.
Zo gezegd, zo gedaan: de 2 meisjes hebben nu hetzelfde kleedje en zijn daar zielsgelukkig mee!


Het enige verschil is dat dit kleedje veel mooier afgewerkt is eerlijk gezegd, mede dankzij een gezonde portie stress ;)


Ik gelukkig, de mama gelukkig, beide meisjes gelukkig. Perfect dus!
En Nikki poseerde maar al te graag met haar nieuwe kleedje :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen