woensdag 9 maart 2016

Zwaantjes

Dit stofje lag al een tijdje klaar in de kast en ik vraag mij nu eigenlijk af waarom het zo lang is blijven liggen... Het is gewoon prachtig!!!


Ik gebruikte opnieuw het bovenstuk van Ienemiene. Ik zei hier al dat het één van mijn favorieten op dit moment is ;) Om de print van de zwaantjes en de bomen in zijn geheel te kunnen gebruiken heb ik hier wel een hogere taille genomen.



En voor een extra girly effect wou ik eindelijk eens een rimpelmouwtje!
Ik gebruikte de basis van in deze blog om de mouw te tekenen. Ik nam de volledige lengte van de armsopening om voldoende stof te hebben om mee te kunnen rimpelen.

Ooit zei een professionele naaister tegen mij dat je dit enkel met biais kon afwerken, maar ik moest en zou een mooiere manier vinden en dat deed ik bij dit kleedje :) En het is nog veel gemakkelijker ook! Ik maakte hiervan een tutorial.

Achteraan bleef de mooie V-uitsnijding behouden omdat ik die echt heel mooi vind!



Het werd een lichtere rimpelrok dan anders, maar als het maar zwiert, dan is Lotte tevreden. En dát werd meteen getest :)



























Vandaag had ik een heel klein beetje tijd om een nieuw projectje te starten en hierbij krijgen jullie en een kleine teaser... Hopelijk het resultaat snel op de blog ;)



8 opmerkingen: