maandag 7 maart 2016

Treinpoesjes

Ik zag deze stof van De Melkbrigade bij Bambiblauw en was meteen verkocht! Diezelfde avond bestelde ik de stof, die 2 dagen later al aankwam en dezelfde avond onder mijn naaimachine stak :)
Nog nooit begon ik zó snel te knippen in een stofje!


Waarschijnlijk speelde het feit dat Lotte zo gek was van haar "treinpoesjes" (zoals zij het graag noemt) en niet kon wachten op een echt zwierkleedje wel mee.
Een zwierkleedje dus, dat stond vast. Maar de rest moest ik snel bedenken ;)

Ik wist dat ik nog een stukje van de prachtige gele stof "dreaming in pearle" had liggen die hier perfect bij zou passen en begon op te meten wat ik daarmee nog kon doen.


Oef, nog stof genoeg voor een boord én een kraagje, want ik laat een accent-stofje het liefst meerdere keren terugkomen.
Voor het bovenpand stond één ding vast: de poesjes moesten absoluut met hun kop naar boven staan en liefst zo volledig mogelijk erop. Zo was het héél snel beslist dat het patroon opnieuw once upon a party van Ienemiene zou worden, met lage taille.





















Voor- en achterkant kregen verschillende indelingen; één keer met de poesjes naar elkaar toe, de andere keer met de poesjes van elkaar weg. Gewoon omdat ik dat het leukste vond ;)
De rest van de stof werd gebruikt voor de rok: ik gebruikte 2x 140cm om de rok héééééél goed te laten zwieren :)

En of de dochter daar blij mee is ;) Al was het compromis dat ze tijdens de fotoshoot haar vleugeltjes ook eens mocht aandoen...







10 opmerkingen: