donderdag 3 maart 2016

Hoe het begon...

14 februari 2014... De dag dat ik naar een vriendin ging met de naaimachine van mijn mama in de éne hand en mijn kersverse zoon in de andere. Ik had een nieuw projectje: ik moest en zou leren naaien. Correctie: ik moest en zou leren kleedjes naaien. Want dat was wat ik wou!
Ik zag altijd zo'n mooie dingen van Kaatjes Naaisels en toen wist ik het: dit was wat ik wou.

Dus daar stond ik dan met de naaimachine die ik nog nooit van dichtbij had gezien. Een beetje zenuwachtig, maar nog nooit zo gemotiveerd om ergens in te vliegen!
Als snel verloor ik een beetje moed, want garen inrijgen, spoeltjes opwinden, zigzaggen, zelfkant,... het was toch echt wel Chinees voor mij! Na een hele dag naaien had ik ook nog geen rokje klaar dus zou ik dit ooit wel kunnen?

Ik verloor echter de moed niet en zette door! Ik werkte het rokje af waaraan ik begonnen was en al snel volgde en 2de en een 3de rokje en ik merkte dat het steeds sneller ging :) Ik was dus klaar voor een 2de les bij dezelfde vriendin: een A-lijntje met knoopjes!
Dat begon ook al niet zo goed aangezien ik 2 keer een achterkant knipte en geen voorkant had :p Het zigzaggen lukte ook helemaal niet en de vriendin begon toch ook over in haar haren te krabben... Ik werd hier en daar geholpen, er werd al eens wat draad losgemaakt ennnnn ik ging naar huis met een halfafgewerkt kleedje, zo fier als een gieter :)

Ik bleef weer niet bij de pakken zitten en maakte een 2de en een 3de kleedje. Ik zag die knoopjes niet echt graag en wou al snel overstappen naar ritsen. Zo gezegd zo gedaan: even op youtube gekeken en al snel maakte ik kleedjes met ritsen en nog altijd is dat hetgeen ik het liefste naai!
Ik moet toegeven dat ik ook heel vaak berichtjes over en weer heb gestuurd met Kaatjes Naaisels die mij elke keer opnieuw met heel veel geduld zo goed mogelijk probeerde te helpen. Waarvoor dank!!!

Even later schafte ik mijn eigen naaimachine aan en daar werd ik alleen maar gelukkiger van: alles ging ineens zoveel vlotter!!! En 't ventje blij, want het maakte iets minder lawaai ;) Alhoewel ik dan nóg meer begon te naaien en hij eigenlijk alleen maar vaker last had van het lawaai :)

De rest van het verhaal... ik waagde mij al snel aan rimpelrokjes, een hemdje voor mijn zoontje, een manteltje, een babyjurkje, een jurkje voor mezelf,... Ik probeerde gewoon! En na 1 jaar naaien had ik 25 creaties gemaakt waar ik stuk voor stuk even fier op was! En het jaar nadien volgden er minstens evenveel :)


2 opmerkingen: