vrijdag 4 maart 2016

De naaikriebels gaan verder!

Mijn tweede jaar liep wat gelijklopend en mijn motto was (en is nog steeds): GEWOON DOEN! :)
Ik mixte verschillende patronen, paste hier en daar wat aan, tekende af en toe zelf een patroontje, naaide al eens iets voor iemand anders,,... Ik leefde mij volledig uit!
Enkele van mijn favorieten in deze blog.

Met het fantastische stofje van Bellelien dat onlangs in een mum van tijd uitverkocht was, maakte ik dit eenvoudige, maar prachtige jurkje. Ik kocht voldoende stof deze keer om het exemplaar nog eens in een grotere maat te maken, dat zegt genoeg ;)



Zoals zovelen was ook ik verliefd op de panelen van Bambiblauw. Al bleef het even liggen en dacht ik goed na over het model dat ik ermee zou maken. Ik ben niet zo'n fan van een volledig andere achterkant dan voorkant dus moest er aan beide kanten iets terugkomen. Dit loste ik zo op:




















Nog zo'n all time favorite stofje van Bellelien gebruikte ik voor een communiefeestje. Ik kreeg al spijt dat het niet mijn dochter was die haar communie deed :p En ook dit ligt al opnieuw klaar om een groter formaatje mee te maken :)


Het is misschien al opgevallen dat ik helemaal zot ben van rugjes met dat tikkeltje meer?
En zowel ik als dochterlief houden van strikjes dus deze creatie kon zeker niet ontbreken in de kast!





















Bovenstaande kleedjes zijn allemaal gebaseerd op het basismodel uit stof voor durf het zelvers. Elk kleedje kreeg hetzelfde bovenstukje (wat trouwens een perfect patroontje is), maar ik varieerde met de rokjes: een A-lijntje, ééntje met stolpplooien en ééntje met de rok uit 6 panden, ook van Emma en Mona.

Naast dit bovenstukje, ben ik ook helemaal verliefd op het mambo-bovenstuk uit Homemade mini Couture: met een kort aangeknipt mouwtje en een diep uitgesneden rugje. Heel verfijnd en net een beetje specialer. Daarmee maakte ik volgende kleedjes: ééntje met stolpplooien en ééntje met een rimpelrokje.




















Een patroontje dat helaas niet meer te verkrijgen is, maar oh zo mooi (en met strik ;) ) is de Antoinette! Heerlijk om te maken en supermooi aan. Om dat te bewijzen krijgen jullie het model te zien ;)


Na al die heerlijke zomerjurkjes werd het echter tijd om aan de koude winter te denken... Met dit manteltje tot gevolg. Een lieflijk zachtroze met een zwart-wit accentje om het wat stoerder te maken en goud als finishing touch om de look compleet te maken. Mijn favoriete kleurencombinatie op deze moment! Het patroontje is de Maëlle van Ienemiene  met hier en daar wat extra's aangetekend, want anders zou het geen LOLA zijn ;)





En last but not least had ikzelf een feestkleedje voor de kersdagen nodig. Ik gebruikte een stof die daar al maanden lag, maar te mooi was om in te knippen... Opnieuw van Bellelien. Het hoeft niet gezegd dat het één van mijn favoriete stoffenwinkels is :)
Ook het patroon kocht ik bij haar: the Brooke van Rosie & Me. Heeeeeeeeerlijk om te dragen!!!



En dan was het 2016, ben ik 2 jaar aan het naaien en besliste ik op een impulsief moment dat ik een blog zou starten :)





2 opmerkingen:

  1. Veel succes met je blog! Ik kijk nu al uit naar je nieuwe creaties en bedankt voor de lieve woorden!

    BeantwoordenVerwijderen